ההעמקה והיצירה הלימודית מתרחשים באפיקים הבאים:
מצוינות לימודית:
עבודות חקר גדולות, הכוללות מיומנויות חקר רחבות, בתהליך ארוך טווח.
תכנית ייעודית לתלמידות מחוננות ומצטיינות
לימודי אקדמיה לתלמידות מצטיינות: בשיתוף האונ’ הפתוחה ואונ’ בר אילן.
שיעורים לדוברות אנגלית, חידות מתמטיות למצטיינות.
מגמות פיזיקה וכימיה וירטואליות, מסלול טכנולוגי: ביולוגיה וביוטכנולוגיה.
פיתוח אחריות הלומד תוך דיאלוג עם צוות ההוראה
בחירת המגמות וההקבצות: מתבצעת בהתאם לרצון התלמידה, מתוך מטרה לעודד למצוינות. ללא הגבלה ותנאי סף. מגמות ראשיות ומגמות משנה נפתחות מתוך הקשבה לרצון השכבה.
מבחני המחצית: שיטה ייחודית בה נבחנות התלמידות בסיום המחצית. מטרתה לגרום לכך שבמהלך הלימודים הסדירים אין מתח, לחץ וחרדת מבחנים והלימודים מתקיימים בשגרה רגועה ומבורכת המאפשרת רציפות והעמקה בנלמד. בתקופת המבחנים התלמידות עוצרות מהלימוד הסדיר לטובת התמקדות בהכנה למבחנים, באווירה חברתית – לימודית תומכת. המורות מלוות את הלמידה למבחנים ואת ביצועם במסגרת אישית וכיתתית.
אסיפת תלמידות: שיח, דיאלוג פתוח וליבון סוגיות אישיות במפגש אישי בין התלמידות למורות כהכנה לקבלת התעודות.
הוראה ולמידה באמצעים טכנולוגים:
מעבדות מדעים ממוחשבות כיתות חכמות ועמדות מחשב בספריה.
שתי כיתות מחשבים, המצוידות בהתאם לצרכי המגמות.
למידת סייבר ורובוטיקה
לימוד מקוון תוך שימוש בספרי לימוד וחומרי למידה מקוונים.
למידה חווייתית:
הערכה חלופית בכל מקצועות הלימוד.
מעבדה פעילה ותוססת בלב הלמידה המדעית.
טיולים וסיורים לימודיים.
שיעורי אמונה מגוונים, לימוד תורה לשמה ללא ציון בתעודה.
חידונים: חידון תנ”ך שנתי תוצרת בית האולפנה, חידון משניות, חידון שמיטה, חידון שואה בלמידה מקוונת, חידה מתמטית חודשית נושאת פרסים ועוד.
מיצוי לימודי לתלמידות לקויות למידה:
זיהוי ואבחון קשיים ולקויות למידה על ידי צוות המחנכות, היועצות והשרות הפסיכולוגי.
מתן כלים לפיתוח הלמידה – הקניית אסטרטגיות למידה מגוונות.
לזכאיות: שעות שילוב עם מורת שילוב מנוסה.
שעות פרטניות ולמידה בהקבצות קטנות, למענה אישי.
בניית תכניות לימודים אישיות בהתאם לצרכי התלמידה.
מענה רגשי תומך למידה: תראפיה באומנות, בתקשורת ובתנועה וכן מענה פסיכולוגי.